مقالات گربهغذای گربه

بهترین رژیم غذایی برای گربه‌ی مسن چیست؟

حیوانات هم مانند انسان‌ها در دوره پیری ضعیف‌تر و حساس‌تر شده و بنابراین نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. یکی از این نیازها دادن غذای مناسب به آنهاست. غذا برای گربه مسن حائز اهمیت است و برای شادابی و سلامتی بیشتر او باید جدی گرفته شود. در این مقاله به تغذیه گربه مسن می‌پردازیم. پس اگر از یک گربه پیر مراقبت می‌کنید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

آیا غذای خانگی برای تغذیه گربه مسن مناسب است؟

ممکن است با بالا رفتن سن گربه، خیلی از افراد نگران تغذیه حیوان خانگی خود بشوند و فکر کنند که غذاهای تجاری برای گربه آنها مضر باشد. در این رابطه بهتر است حتما با دامپزشک مربوطه مشورت کنید. همچنین این نکته را بدانید که گاهی غذاهای تجاری به علت دارا بودن انواع ویتامین و پروتئین‌‌های موردنیاز می‌توانند بهتر از غذاهای خانگی عمل کنند. بهترین غذا برای گربه مسن می‌تواند ترکیبی از هر دوی اینها باشد.  

ویتامین های مورد نیاز گربه مسن

ویتامین‌هایی که لازم است در غذا برای گربه مسن موجود باشد شامل ویتامین  A، D، E، K، B1، B6، B12، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک و اسید فولیک هستند. این ترکیبات آلی می‌توانند در طیف وسیعی از سوخت و ساز گربه‌ تاثیرگذار باشند. این را نیز باید درنظر داشته باشید که گنجاندن برخی از ویتامین‌ها در غذای گربه مسن، در دوزهای کوچک ضروری بوده ولی در مقدار زیاد می‌توانند سمی باشند.

ویتامین مورد نیاز گوبه های مسن

میزان پروتئین مورد نیاز گربه مسن

تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر نشان از آن دارد که با بالا رفتن سن گربه، قدرت او برای هضم پروتئین کمتر می‌شود. پس یک گربه در سنین پیری می‌تواند هم چربی و هم عضله از دست بدهد. چنین اتفاقی برای سلامت گربه خوشایند نیست. پس غذا برای گربه مسن باید دارای مقادیر کافی پروتئین باشد. گربه‌های مسن نیازمند پروتئین بیشتری نسبت به یک گربه جوان هستند.

میزان مواد مغذی و معدنی مورد نیاز گربه مسن

یکی از مواد مغذی موردنیاز گربه مسن چربی است. چربی در ساختار و عملکرد سلولی گربه نقش به‌سزایی داشته و پوست و خز گربه را سالم نگه می‌دارد. همچنین کربوهیدرات‌هایی مثل حبوبات، غلات و سایر غذاهای گیاهی، منبع انرژی فراوانی هستند که در حفظ فعالیت‌های عادی زندگی روزمره گربه مفید هستند و لازم است که جزئی از غذای گربه پیر باشند. مواد معدنی موردنیاز گربه‌ها نیز به طورکلی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلر، آهن، روی، مس، منگنز، سلنیوم و ید می‌شود. معمولا در فرمول غذاهای حیوانات خانگی به خصوص غذا برای گربه مسن، تمام مواد معدنی به مقدار مناسب وجود دارد.

میزان آب مورد نیاز گربه مسن

میزان آب مورد نیاز گربه مسن ممکن است بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد، اما در کل یک گربه باید به طور متوسط 60 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز آب بنوشد. مثلا یک گربه چهار کیلویی باید  حدود 240 میلی لیتر آب بنوشد که معادل یک لیوان است. اگر گربه فقط غذای خشک مصرف کند، نیاز به مقدار بیشتری آب دارد، زیرا غذای خشک دارای رطوبت بسیار کمی است. باوجود اینکه گربه‌ مسن نسبت به گربه جوان‌تر خیلی تشنه نمی‌شود، اما معمولاً باید به ازای هر 125 گرم غذای خشکی که می‌خورد، 240 میلی لیتر یا یک لیوان آب بنوشد.

 ویژگی بهترین غذا برای گربه های مسن چیست؟

بهترین غذا برای گربه مسن باید دارای آنتی اکسیدان بالا،، چربی مناسب، پروتئین کافی، اسیدهای چرب امگا 3، بافت مناسب و رطوبت کافی باشد و در کنار تمامی این موارد طعم خوشی برای گربه شما داشته باشد تا اشتهای او را تحریک کند، به این علت که گربه‌ها ممکن است با بالا رفتن سن بدقلق شوند.

به طور کلی بهترین غذا برای گربه مسن با توجه به نژاد و سبک زندگی او می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنها نیازمند فیبر بیشتر و برخی پروتئین بالاتر هستند. همچنین ممکن است برخی از گربه‌های پیر مبتلا به بیماری‌ خاصی باشند، به همین علت تهیه غذا برای گربه مسن در ابتدا نیازمند مشورت با دامپزشک متخصص است.

به گربه مسن خود چه غذایی بدهم

معرفی برندهایی که غذا خشک برای گربه مسن تولید می کنند

از  برندهایی که غذای خشک برای گربه مسن تولید می‌کنند، می‌توان به رویال کنین، هپی کت، وینستون و جوسرا اشاره کرد. این غذاها از مرغوبترین مواد اولیه تشکیل شدند و علاوه بر اینکه غذایی کامل و متعادل برای گربه مسن شما هستند، از تحلیل سریع بافت‎های گربه جلوگیری می‌کنند، همچنین حاوی طعم دهنده‌های طبیعی برای تشویق بیشتر گربه برای غذا خوردن هستند.


جهت مشاهده انواع غذای مرطوب گربه و غذای خشک گربه از بازار آنلاین سلوری کلیک کنید.


سخن آخر

برای اینکه بتوانید بهترین برند غذا برای گربه مسن خود را تهیه کنید، بهترین راه خرید آنلاین است تا با توجه به نیازهای گربه مسن خود خریدی مطمئن داشته باشید. بازار پت شاپ آنلاین سلوری بزرگترین و کاملترین مجموعه فروشگاه‌های آنلاین حیوانات خانگی است و شما می‌توانید تمام خریدهای پت خود را به صورت یکجا از طریق سلوری انجام دهید، تنها کافی‌ست تا با ایجاد یک حساب کاربری در هر ساعت از شبانه‌روز که خواستید، مایحتاج مورد نیاز پت خود را خریداری نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا