غذای سگمقالات سگ

غذای مناسب سگ باردار چیست؟ راهنمای تغذیه سگ پیش از بارداری تا دوران شیردهی

قطعاً بخشی از اینکه بارداری سگ و بعد دوران شیردهی او بدون مشکل طی شود، به انتخاب غذای سگ باردار وابسته است. پس بدیهی است که نباید در خرید غذا برای سگ باردار سهل انگاری کرد و باید خوراک او را از مراجع معتبر مثل بازار پت شاپ اینترنتی سلوری تهیه کرد تا دیگر نگران کیفیت و سلامت غذاهای حیوان نباشید. ضمناً از آنجا که لازم است درباره تغذیه سگ حامله اطلاعات بیشتری داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم چشم از این مقاله کاربردی برندارید تا دست پر از آن خارج شوید!

تغذیه‌ی سگ قبل از دوران بارداری

چون رشد و سلامت جنین سگ به سلامت مادر او وابسته است، باید توجه زیادی به غذای سگ از قبل از دوران جفت گیری و بارداری داشته باشید. در واقع بخشی از نیاز غذایی سگ‌ها در دوران بارداری از همین ذخیره‌های غذایی بدن آن‌ها تامین می‌شود. همچنین لازم است که آزمایشات و معاینات کاملی از وضعیت فیزیولوژیکی بدن او انجام شود تا در صورت نیاز بدن او به مکمل‌های حاوی مواد معدنی، ویتامین‌های B و C، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، بتوان آن‌ها را برای سگ تهیه کرد.

به علاوه غذای سگ باردار نیز باید شامل انواع سبزیجات، میوه‌ها، فرآورده‌های گوشتی، غلات و … باشد تا بتواند از پس تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن سگ بربیاید. دقیقاً به همین دلیل است که باید وسواس زیادی برای خرید غذای سگ قبل از بارداری به خرج داد و خوراک او را از مراجع معتبری مثل بازار آنلاین سلوری خریداری کرد. بنابراین یادتان باشد برای اینکه سیستم ایمنی سگ‌های بالغ تقویت شود و آمادگی بارداری را پیدا کنند، باید رژیم غذایی مناسبی پیش از جفت گیری و حاملگی داشته باشند تا جان توله‌ها و حتی خود سگ مادر در دوران بارداری به خطر نیفتد.

غذای سگ باردار

تغذیه سگ در دوران بارداری

با توجه به اینکه غذای سگ باردار روی سلامت توله سگ‌ها و حتی سگ مادر تاثیر زیادی دارد، پس باید به آن اهمیت زیادی داده شود. تغذیه سگ در دوران بارداری علاوه بر آب و مایعات کافی باید حاوی انواع مواد معدنی، پروتئین‌ها (مثل گوشت پخته شده مرغ، ماهی، گاو و تخم مرغ پخته)، فیبر و کربوهیدرات (مثل اسفناج، کلم بروکلی و جعفری)، ویتامین‌ها، کلسیم، فسفر، روی، فولیک اسید، چربی‌های مفید و … باشد.

به خاطر داشته باشید که فاکتورهای زیادی از قبیل وزن، نژاد، سن، جثه و وضعیت بارداری روی نوع و میزان مواد مغذی غذای سگ حامله اثر می‌گذارند و حتی گفته می‌شود که کالری غذای سگ باردار نژاد بزرگ باید به نسبت سگ‌های نژاد کوچک بیشتر باشد.

از طرف دیگر باید بدانید که غذای سگ در دوران بارداری در هفته‌های مختلف فرق می‌کند. در واقع در حدود 40 روز اول یا همان 6 هفته اول بارداری حیوان، غذای او تغییر چندانی نمی‌کند و تنها نباید اجازه داد که وزن او افزایش یا کاهش پیدا کند. اما از هفته ششم تا هشتم بارداری، انرژی مورد نیاز پت به حداکثر می‌رسد و با توجه به تعداد توله‌ها باید 30 تا 60 درصد بیشتر شود. ولی برای اینکه از هفته ششم به بعد بارداری، هضم غذا برای سگ ساده‌تر شود، بهتر است که از غذاهای زود هضم و باکیفیت مخصوص توله سگ‌ها که در مراجع معتبری مثل بازار آنلاین سلوری فروخته می‌شوند برای تغذیه سگ باردار استفاده کنید.

البته نباید دو نکته مهم را فراموش کنید! اولاً نباید به سراغ غذاهای مخصوص توله سگ‌های نژاد بزرگ بروید؛ چرا که نسبت کلسیم و فسفر غذای آن‌ها، نه برای رشد استخوان‌های توله سگ و نه برای تولید شیر در سگ مادر پس از زایمان مناسب نیست. دوماً نباید یکباره غذای سگ باردار را با غذای توله سگ عوض کنید، زیرا این کار ممکن است باعث آسیب دیدن معده سگ حامله ‌شود. بهترین کار این است که ابتدا به مدت یک هفته غذای توله سگ را در کنار غذای سگ بزرگسال در رژیم غذایی سگ باردار بگنجانید و کم کم غذای سگ بزرگسال را کمتر کرده و غذای توله سگ را جایگزین آن کنید.

ضمناً اگر سگ باردار به دلیل ترشح هورمون ریلاکسین در این دوران دچار بی اشتهایی، حالت تهوع و استفراغ شد، می‌توان غذاهای تشویقی سگ یا غذاهای متناسب با ذائقه حیوان را با حجم کمتر در وعده‌های غذایی بیشتر در برنامه غذایی پت قرار داد. اما لازم است این را هم بدانید که اگر حیوان در دوران بارداری دچار سو تغذیه شود، بیش از حدود 25 درصد چاق شود یا اینکه از غذاهای مضری مثل کافئین‌، قهوه، شکلات و کشمش و انگور استفاده کند، ممکن است که با خطرات زیر روبرو شود:

  • افزایش امکان سقط جنین
  • افزایش احتمال مرگ و میر توله‌ها در زمان زایمان
  • تولد توله‌های ناقص و نارس
  • احتمال بروز زایمان زودرس
  • ایجاد اختلال در سیستم ایمنی مادر و توله‌ها
  • تولد توله‌هایی با بیماری‌های مادرزادی
  • افت کیفیت شیر آغوز
  • پایین آمدن طول عمر سگ ماده و توله سگ‌ها

پس حالا که با اهمیت انتخاب غذا مناسب سگ حامله بیشتر آشنا شدید، لازم است که در ادامه به بررسی غذای خشک سگ باردار و مواد مغذی لازم در غذای سگ باردار بپردازیم.

بهترین غذای سگ باردار

غذا خشک برای سگ باردار

طبیعتاً غذای خشک سگ باردار باید دارای ترکیبات مغذی لازم باشد تا نیازهایی غذایی سگ باردار و جنین او را تامین کند. این مواد مغذی مهم شامل منابع پروتئین حیوانی و گیاهی (مثل گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، عدس و لوبیا)، منابع چربی سالم (مثل روغن ماهی، روغن زیتون و روغن کنجد)، منابع کربوهیدراتی (مثل سبوس برنج، ذرت، سیب زمینی، گندم و جو)، ویتامین‌ها و مواد معدنی (ویتامین A، B، C، D، E، کلسیم، آهن و فسفر)، منابع فیبر ( مثل میوه‌ها و سبزیجات و گیاهان خشک مانند گندم، جو و حبوبات) و منابع اسیدهای چرب امگا 3 (مثل ماهی‌ سالمون و ماهی‌های کوچک) هستند.

لازم به ذکر است که این مواد برای ساخت بافت بدن و رشد جنین، تامین انرژی مورد نیاز بدن سگ باردار، سلامت سیستم گوارش و کنترل وزن مادر و جنین، تقویت سیستم ایمنی، توسعه مغز و سلامت پوست و موی حیوان الزامی هستند.

مولتی ویتامین برای سگ باردار

خیلی مواقع ممکن است که دامپزشکان توصیه کنند که مولتی ویتامین‌ها نیز در غذای سگ باردار گنجانده شوند تا حیوان در دوران حاملگی بهتر بتواند از پس تامین نیازهای غذایی خود بربیاید. مهم‌ترین موادی که باید در مولتی ویتامین‌های مخصوص سگ باردار وجود داشته باشند شامل موارد زیر هستند:

  • ویتامین A برای کمک به رشد کامل جنین، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت چشم‌ها و پوست و موی حیوان
  • ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم و فسفر و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌‌ها که البته اگر مصرف ویتامین دی و کلسیم بیش از حد باشد، باعث کلسیفیه شدن بافت‌های نرم جنین و نواقص دیگر در حین زایمان می‌شود.
  • ویتامین E برای جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو، حفظ سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی و … به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی
  • ویتامین C برای کمک به تقویت سیستم ایمنی سگ، جلوگیری از بروز عفونت‌های باکتریایی و ویروسی، کمک به ساخت کلاژن، حفظ سلامت لثه‌ها و جذب بهتر آهن موجود در غذا
  • ویتامین‌های گروه B مثل B1، B2، B6 و B12 برای کمک به حفظ سلامت پوست و مو و چشم، عملکرد بهتر سیستم عصبی، بهبود متابولیسم، تولید سلول‌های خونی و افزایش انرژی حیوان
  • مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر، آهن، روی برای کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، پیشگیری از کم خونی در مادر و جنین و انتقال اکسیژن
  • فولات یا فولیک اسید برای رشد بهتر جنین، تولید سلول‌های خونی و پیشگیری از وقوع اختلالات در لوله عصبی جنین
  • آنتی اکسیدان‌ها مانند سلنیوم و بتاکاروتن برای جلوگیری از بروز آسیب اکسیداتیو و حفظ سلامت پوست و مو

اما در نهایت یادتان باشد که برای خرید مولتی ویتامین مناسب برای سگ باردار خود از بین انواع مدل‌های مولتی ویتامین شامل قرص، خمیر، شربت و قطره، باید حتماً با یک دامپزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین محصول را با توجه شرایط و نیاز سگ باردار برای او تهیه کنید. ضمناً توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از مولتی ویتامین‌های انسانی برای سگ باردار استفاده کنید چون ممکن است باعث مسمومیت پت شوند.

میزان پروتئین لازم برای سگ باردار

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواد مغذی که باید در غذا برای سگ حامله وجود داشته باشد، پروتئین است که بسته به وزن، سن، فعالیت فیزیکی، نژاد و وضعیت سلامتی حیوان می‌تواند مفید باشد. اما در کل گفته می‌شود که غذای سگ باردار باید شامل حداقل 29 درصد پروتئین باشد؛ چرا که پروتئین برای رشد جنین، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست و مو، ساخت بافت‌های جدید و تقویت بافت‌های قدیمی مهم است و نقصان آن در غذای سگ باردار موجب کاهش وزن سگ، تضعیف جنین و کاهش میزان شیردهی سگ بعد از زایمان می‌شود.

غذای سگ باردار

مواد معدنی مورد نیاز سگ حامله

برای اینکه غذای سگ باردار از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و بتواند سلامتی مادر باردار و جنین او را تامین کند، باید حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی باشد ازجمله:

  • وجود کلسیم در غذای سگ باردار برای ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها در جنین
  • فسفر برای ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها، سلامت سیستم عصبی و عضلانی و کمک به جذب کلسیم از غذا
  • آهن برای جلوگیری از کم خونی سگ باردار و حفظ سلامت سیستم ایمنی سگ و جنین‌های او
  • غذای سگ باردار غنی از روی برای تقویت سیستم ایمنی، تقویت سیستم تناسلی و سلامت پوست و مو
  • سدیم و پتاسیم کافی در غذای سگ باردار برای حفظ تعادل آب و الکترولیت، بهبود عملکرد عصبی و عضلانی و تنظیم فشار خون حیوان
  • وجود منیزیم در غذای سگ باردار برای عملکرد بهتر عضلات، ترشح هورمون‌ها، جذب کلسیم و سلامت سگ و جنین
  • غذای سگ باردار حاوی مس برای تولید سلول‌ها، تقویت سیستم ایمنی و جذب بهتر آهن
  • منگنز برای فعالیت مناسب آنزیم‌ها، تقویت سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها و رشد بافت‌ها
  • سلنیوم به میزان کافی در غذای سگ باردار برای حفظ سلامت سگ و جنین و جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو

غذای مناسب سگ باردار در نژادهای مختلف

نژاد حیوان می‌تواند در انتخاب غذای سگ باردار و میزان غذایی که باید در این دوران مصرف کند، تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال غذای سگ باردار که سایز کوچکی دارد، باید پروتئین و کالری بالایی داشته باشد، اما مثلاً سگ‌هایی که وزن زیادی دارند، باید میزان کالری کمتری دریافت کنند تا دچار اضافه وزن نشوند. در هر صورت غذا مناسب سگ حامله از هر نژادی که باشد باید از فروشگاه‌های مطمئنی مثل پت شاپ‌های فعال در بازار آنلاین سلوری خریداری شود، تا خیال صاحب حیوان از کیفیت و سلامت آن آسوده باشد. اما برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، در این بخش غذای سگ باردار در برخی از نژادهای پرطرفدار سگ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

غذای سگ ژرمن حامله

غذای سگ باردار نژاد ژرمن که جز نژادهای بزرگ است باید میزان پروتئین زیادی داشته باشد، به طوری که گفته می‌شود باید حداقل 25 درصد پروتئین در رژیم غذایی سگ باردار این نژاد گنجانده شود. البته این به این معنی نیست که سگ ژرمن به مواد مغذی دیگر نیاز ندارد! در غذای سگ باردار ژرمن باید حدود 17 درصد چربی، حدود 1 درصد کلسیم، حدود 0.8 تا 1.6 درصد فسفر و مقادیر مناسبی از کربوهیدرات و فیبر وجود داشته باشد تا نیازهای بدن مادر و جنین به خوبی تامین شود.

به همین دلیل غذای سگ باردار باکیفیت که تناسب این مواد را رعایت کرده‌اند و در پت شاپ‌های کاربلدی همچون بازار آنلاین پت شاپ سلوری عرضه می‌شوند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. در کل باید بدانید که حجم غذای سگ باردار نژاد ژرمن باید حداقل 30 درصد بیشتر از حالت عادی، باشد و حتی برخی از دامپزشکان معتقد هستند که از روز 40 بارداری به بعد باید حداقل 2 وعده غذا در روز بخورد. البته برای اینکه این حیوان بیش از حد چاق نشود، باید سعی کنید او را به پیاده روی ببرید.

غذای سگ هاسکی حامله

غذای سگ باردار هاسکی هم باید حدود 25 تا 30 درصد پروتئین داشته باشد. همچنین میزان چربی غذای سگ حامله هاسکی باید حدود 15 تا 20 درصد و میزان کربوهیدرات این غذا بین 50 تا 55 درصد باشد. به علاوه غذای سگ باردار هاسکی باید حاوی مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر و آهن، ویتامین‌ها مثل ویتامین‌های A، B، C، D، E و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باشد تا هم جنین به خوبی رشد کند و هم سلامت سگ ماده به خطر نیفتد. ضمناً این سگ‌ها باید علاوه بر مصرف غذای مناسب، میزان آب کافی هم بنوشند.

غذای سگ شیتزو حامله

رژیم غذایی سگ شیتزو هم که جز سگ‌های نژاد کوچک است، باید در دوران بارداری میزان پروتئین بالایی داشته باشد. همچنین در غذای سگ باردار شیتزو باید کلسیم، فسفر و ویتامین‌های مهم نیز وجود داشته باشند. منتها یادتان باشد نباید غذای بزرگ را به یکباره به این حیوان دهید، بلکه باید غذا را در چند وعده غذایی کوچک در اختیار حیوان قرار دهید.

غذای سگ تریر باردار

غذای سگ باردار نژاد تریر هم باید منابع پروتئین بیشتری در مقایسه با قبل از دوران بارداری حیوان داشته باشد و حاوی موادی مثل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشد. همچنین برای اینکه تعادل تغذیه او به هم نخورد، لازم است که دارای مقداری کلسیم، فسفر و انواع ویتامین‌های لازم برای مادر و جنین سگ نژاد تریر هم باشد.

معرفی برندهایی که غذای خشک برای سگ باردار تولید می‌کنند

همانطور که گفتیم غذای سگ باردار می‌تواند شامل غذای خشک باشد که حاوی انواع منابع غنی از جمله پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، چربی‌های مفید و … است. به علاوه چون این نوع خوراک سگ، قیمت ارزانی دارد، به سلامت دندان‌ها و کنترل وزن حیوان کمک می‌کند و ماندگاری بالایی دارد، محبوبیت بیشتری در بین صاحبین حیوان و حتی خود سگ دارد. پس بدیهی است که غذای خشک برای سگ باردار باید از مراجع معتبر مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری خریداری شود.

اما اگر شما هم تمایل دارید که بدانید که سراغ کدام یک از برندهای این غذا بروید تا محصولی باکیفیت و متناسب با نژاد، وزن، وضعیت سلامت سگ و غیره برای دوران بارداری حیوان خانگی خود داشته باشید، لازم است که با بهترین برندهای غذای خشک سگ آشنا شوید. برخی از این برندها عبارتند از رویال کنین، رفلکس، جوسرا، بیفار، بوش و … هستند که با نظر دامپزشک متخصص می‌توان از آن‌ها برای تامین نیاز غذایی سگ مادر و جنین او استفاده کرد.

غذای سگ شیرده

غذای سگ بعد از دوران بارداری

گاهی پیش می‌آید که سگ مادر تا 1 الی 2 روز بعد زایمان، میل چندانی به غذا نداشته باشد. اما از آنجا که سگ در حین زایمان، انرژی و خون زیادی از دست می‌دهد، نمی‌توان از کنار غذا نخوردن او به راحتی عبور کرد. بنابراین چون اگر این مشکل ادامه پیدا کند، می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی از قبیل عدم تعادل الکترولیت‌ها، عفونت رحم یا پستان و جا ماندن توله مرده در رحم سگ باشد، باید حتماً به دامپزشک مراجعه کرد. در غیر این صورت هم سلامت سگ مادر و هم توله‌های او به خطر می‌افتد و حتی ممکن است کیفیت شیر آغوز سگ هم کاهش پیدا کند.

همچنین برای بهبود حیوان در چنین شرایطی باید وعده‌های غذایی را افزایش داد و از مواد مقوی برای آن‌ها استفاده کرد که می‌توانند شامل ترکیبات زیر باشند:

  1. گفته می‌شود که حدود 40 درصد از غذای سگ بعد از زایمان باید از مواد گوشتی و پروتئینی یعنی گوشت مرغ، بوقلمون، بره یا گوشت گوساله که به خوبی پخته شده‌اند تامین شود و به هیچ عنوان غذای خام به پت داده نشود.
  2. اگر غلات و دانه‌های نشاسته دار مثل برنج سفید، برنج قهوه‌ای، سیب زمینی و ماکارونی به خوبی پخته شوند، می‌توانند حدود 50 درصد از حجم غذای سگ بعد از زایمان را پوشش دهند. البته باید دقت کنید که سگ شما به گلوتن موجود در برخی غلات حساسیت نداشته باشد، چون در غیر این صورت سگ‌ها دچار مشکلات و حساسیت‌های گوارشی می‌شوند.
  3. حدود 10 درصد از کل غذای حیوان بعد از وضع حمل نیز باید حاوی سبزیجاتی مثل کدو، لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای باشد که غنی از فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به سلامت دستگاه گوارش و تناسب وزن سگ کمک می‌کنند.

لازم به ذکر است که اگر غذای حیوان از بازارهای مطمئنی مثل بازار آنلاین محصولات حیوانات خانگی سلوری تهیه شود، خیال صاحب حیوان از تامین همه این مواد مغذی برای سگ آسوده خواهد بود.

غذای سگ در دوران شیردهی

برای اینکه سگ مادر بتواند توله‌هایی سالم داشته باشد و به وزن گیری آن‌ها کمک کند، باید ابتدا خودش از بهترین منابع غذایی که شامل پروتئین، چربی، کلسیم، فسفر و ویتامین D استفاده کند. از جمله این غذاها باید به انواع گوشت، تخم مرغ آبپز، سیب زمینی، شیر، هویج، برنج قهوه‌ای، سوپ و کنسرو سگ، غذای خشک مخصوص و غذای مخصوص توله سگ‌ها اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را از مراجع معتبری مانند سایت سلوری خریداری کرد.

فراموشتان نشود که عدم توجه به تغذیه مناسب سگ شیرده باعث مشکلاتی از قبیل مرگ توله‌ها، اختلال در سیستم ایمنی مادر یا توله‌ها و بروز سندرم توله سگ لاغر و … می‌شود. ضمناً دقت داشته باشید که سگ‌ها به خصوص در دوران بارداری و شیردهی نباید از غذاهای ممنوعه مثل سیر و پیاز، گوشت و تخم مرغ خام، مواد حاوی کافئین، الکل و … استفاده کنند، چون در غیر این صورت قطعاً سلامت خود و توله سگ‌هایشان را به خطر می‌اندازند.

علت غذا نخوردن سگ حامله چیست؟

حالت تهوع یکی از اصلی‌ترین عوامل بی اشتهایی و غذا نخوردن سگ حامله است. در واقع همانطور که گفتیم معمولاً سگ‌ها به علت ترشح هورمون ریلاکسین در دوران بارداری و تغییرات متابولیسمی بدنشان به آن دچار می‌شوند. عموماً سگ‌ها از هفته سوم بارداری به بعد حالت تهوع را تجربه می‌کنند و به دلیل استفراغ‌های زیاد از غذا خوردن امتناع می‌کنند.

در این حالت می‌توان از غذاهای تشویقی که در طعم‌های متنوع در پت شاپ‌های سراسر کشور از جمله بازار اینترنتی سلوری عرضه می‌شوند استفاده کرد تا حیوان را به غذا خوردن تشویق نمود. ولی دقت کنید که غذای سگ باردار باید در حجم کم و تعداد وعده‌های زیاد در اختیار او قرار بگیرد تا این حیوان خانگی اشتیاق بیشتری برای غذا خوردن داشته باشد. اما گاهی سگ‌ها از 12 الی 24 ساعت قبل از زایمان غذا نمی‌خورند که البته این اصلاً بد نیست، چون اتفاقاً اگر معده آن‌ها پیش از زایمان پر باشد، فشار زیادی به آن وارد شده و حیوان اذیت می‌شود. البته فراموش نکنید که حتماً باید آب را به اندازه کافی مصرف کنند.

حالا ممکن است علت غذا نخوردن سگ حامله، هیچ کدام از این دلایل نباشد و حیوان به خاطر نامناسب بودن غذا، مشکلات معده یا حتی میزان فعالیت کم خود و در نتیجه کالری‌سوزی کمتر، میلی به غذا نداشته باشد که معمولاً این مشکلات با اصلاح غذای حیوان یا انجام فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی‌های کوتاه که سگ را آزار ندهند، برطرف می‌شود. بنابراین زمانی نگران غذا نخوردن سگ باردار شوید که حیوان بیش از 2 روز از غذا خوردن اجتناب کند که در چنین شرایطی قطعاً باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید تا علل آن بررسی و سگ درمان شود.

غذای سگ باردار

سخن آخر

حالا که متوجه شدید که انتخاب مناسب غذای سگ باردار تاثیر مستقیمی روی سلامت او و توله‌هایش دارد، نوبت آن رسیده که مرکز معتبری به نام بازار پت شاپ آنلاین سلوری را برای خرید غذای سگ باردار به شما معرفی کنیم. این بازار اینترنتی به کمک تعدادی از بهترین فروشگاه‌های محصولات حیوانات خانگی سراسر کشور آماده است تا با محصولاتی مرغوب و ارزان، شما را در تامین تغذیه سگ حامله با بالاترین کیفیت ممکن یاری کند. پس همین الان دست به کار شوید و انواع غذای سگ باردار را از سایت سلوری سفارش دهید تا آن‌ها را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا