غذای گربهمقالات گربه

چه غذاهایی به گربه بدهیم؟ راهنمای تغذیه سالم برای گربه

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صاحبان گربه، انتخاب غذاهای مفید برای گربه است؛ چرا که بخش اعظم سلامت این حیوانات در گرو تغذیه مناسب و سالم آن‌ها است. به همین دلیل است که ما تاکید داریم انواع غذای گربه از پت شاپ‌های مطمئنی مثل بازار اینترنتی پت شاپ سلوری تهیه شود تا خیال صاحب پت از بابت کیفیت غذا و اینکه آن خوراک می‌تواند تمام نیازهای حیوان را پوشش دهد آسوده باشد.

این مطلب هم در همین راستا نوشته شده تا به شما در انتخاب بهترین غذاهای مفید برای گربه کمک کند. پس مطالعه آن را از دست ندهید.

غذا به گربه چی بدیم؟

طبیعتاً در انتخاب غذاهای مفید برای گربه باید به مواردی از قبیل سن گربه، وضعیت فیزیکی، نژاد، وضعیت سلامتی و وضعیت دندان‌های حیوان توجه کرد. اما این به تنهایی کافی نیست، چون شما باید بدانید که غذای گربه که حیوانی گوشتخوار است باید سرشار از ترکیبات پروتئینی، چربی و کربوهیدرات باشد و شما نباید با انتخاب رژیم وگان و سبزی خواری به سلامت او صدمه بزنید.

از این رو غذاهای خشک و مرطوب که حاوی ترکیبات مغذی و باکیفیت هستند و در فروشگاه‌های معتبر محصولات حیوانات خانگی فعال در بازار آنلاین سلوری عرضه می‌شوند، می‌توانند انتخاب مناسبی به عنوان غذاهای مفید برای گربه باشند. اما اصولاً در انتخاب خوراک گربه بهتر است که دسته سنی او را در نظر بگیریم؛ چرا که غذای گربه‌های بالغ باید پروتئین بیشتر و چربی کمتر داشته باشد، اما غذای بچه گربه و گربه جوان باید حاوی پروتئین، چربی و کربوهیدرات بیشتری باشد. همچنین فراموش نکنید که غذاهای مفید برای گربه آن‌هایی هستند که مواد افزودنی کمتری داشته باشد و در مقابل میزان مواد معدنی آن شامل تورین، آهن، ویتامین E و C بیشتر باشد.


جهت مشاهده و خرید غذای بچه گربه از بازار آنلاین سلوری کلیک کنید.


انواع غذای گربه

تعدادی از غذاهای مفید برای گربه‌ها

به جز غذاهای خشک و مرطوب که در بسته‌بندی‌های تجاری در پت شاپ‌های مختلف مثل بازار پت شاپ اینترنتی سلوری به فروش می‌رسند، غذاهای دیگری هم هستند که هم گربه‌ها به آن‌ها علاقه دارند و هم جز غذاهای مفید برای گربه به حساب می‌آیند. از جمله این غذاها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انواع گوشت پخته شده شامل گوشت گاو، گوساله، مرغ، بوقلمون و قرقاول
  2. ماهی‌هایی مثل مثل ماهی سالمون، قزل آلا و ماهی سفید که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین زیادی هستند.
  3. تخم مرغ پخته که سرشار از پروتئین و ویتامین B است.
  4. سبزیجاتی مثل کدو تنبل، کدو حلوایی، نخود فرنگی، هویج، بروکلی، مارچوبه، اسفناج و کاهو که دارای انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر مثل فیبر هستند.
  5. دانه‌های پخته شده ذرت، جو دو سر، برنج و گندم که پروتئین دارند.
  6. ماست پروبیوتیک

جهت مشاهده انواع غذای مرطوب گربه و غذای خشک گربه از بازار آنلاین سلوری کلیک کنید.


میوه‌های مفید برای گربه

میوه‌ها به شرطی که به درستی انتخاب شده و به اندازه مصرف ‌شوند، می‌توانند جز غذاهای مفید برای گربه باشند و تا حد زیادی نیاز بدن این حیوان خانگی به ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان‌های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن را تامین کنند. البته نباید فراموش کنید که چون میوه‌ها قند زیادی دارند، گربه‌های دیابتی نباید از آن‌ها مصرف کنند.

میوه‌هایی مثل موز، بلوبری، طالبی و خربزه، توت فرنگی، هندوانه، سیب، انبه، آناناس، تمشک، زغال اخته، زردآلو، پرتقال، گلابی، کیوی، خیار و شلیل که به دلیل داشتن انواع عناصر مغذی می‌توانند به سلامت قلب و کلیه، عملکرد بهتر اعصاب و عضلات حیوان، تقویت دستگاه گوارش، آب رسانی به بدن، تقویت سیستم ایمنی و بینایی گربه و … کمک کنند، جز میان وعده‌ها و غذاهای مفید برای گربه به حساب می آیند.

البته لازم است تاکید ‌کنیم که باید از دادن دانه، ساقه و هسته میوه‌ها به حیوان خودداری کنید؛ چرا که برای سلامت گربه مضر هستند و حتی ممکن است باعث مرگ او شوند.

سبزیجات مناسب برای گربه

یکی دیگر از غذاهای مفید برای گربه سبزیجات است که البته چون گربه‌ها نمی‌توانند آن‌ها را به صورت خام هضم کنند، باید آن‌ها را پیش از مصرف، آبپز یا بخارپز کرد. از جمله این سبزیجات مجاز باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نخود فرنگی که سرشار از آهن است.
  2. مارچوبه که منبع غنی از پتاسیم، فیبر و انوع ویتامین‌ها است.
  3. فلفل دلمه‌ای دارای بتا کاروتن، انواع ویتامین و فیبر زیاد است.
  4. کاهو که آب و فیبر زیادی دارد.
  5. کدو که منبعی سرشار از پتاسیم، منیزیم و ویتامین C است.
  6. هویج، بتاکاراتن، ویتامین C و فیبر زیاد و کالری کمی دارد.
  7. بروکلی که میزان فیبر زیادی دارد.
  8. لوبیا سبز که سرشار از آهن و پروتئین است.

این‌ها تنها تعدادی از سبزیجات مجاز و مفید برای گربه هستند که می‌توانند بهبود سیستم ایمنی بدن گربه، عملکرد بهتر دستگاه گوارش، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عفونت‌ها و … کمک کنند.

پوست مرغ برای گربه

پوست مرغ برای گربه

پوست مرغ را می‌توان یکی از غذاهای مفید برای گربه دانست که حاوی پروتئین زیاد، اسیدهای چرب امگا 6 و ویتامین B است و به همین دلیل می‌تواند به سلامت پوست و مو و رشد حیوان کمک کند. اما یادتان باشد که قبل از مصرف پوست مرغ باید مطمئن شوید که به خوبی پخته و نرم شده و بدون استفاده از هیچ ادویه و نمکی پخته شده است.

نکته مهمی که وجود دارد این است که باید تعادل را در میزان مصرف پوست مرغ رعایت کنید، زیرا کلسترول بالایی دارد و مصرف بیش از حد آن باعث چاقی و بروز مشکلات گوارشی مثل اسهال در گربه می‌شود. ولی در کل زمانی که به غذاهای خشک و مرطوبی که در مراجع معتبری مثل بازار آنلاین سلوری به فروش می‌رسند دسترسی ندارید یا می‌خواهید از غذای ارزان قیمتی برای گربه استفاده کنید، می‌توانید پوست مرغ را به عنوان یکی از غذاهای مفید برای گربه در برنامه غذایی او قرار دهید.

چه غذایی به گربه خیابانی بدهیم؟

گربه‌ها چه از نوع خیابانی و چه از نوع خانگی، گوشتخوار هستند و باید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از منابع حیوانی باکیفیت مثل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ تامین کنند. همچنین این گربه‌ها به چربی بیشتری نیاز دارند تا کالری مورد نیاز خود را تامین کنند.

لذا همان غذاهای خشک و مرطوبی که در مراکز معتبری مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری به فروش می‌رسند، جز غذاهای مفید برای گربه خیابانی هم هستند و اگر شما قصد دارید به این گربه‌ها غذا دهید، می‌توانید از همین خوراک‌ها استفاده کنید.

چه غذایی به گربه باردار و شیرده بدهیم؟

اهمیت استفاده از غذاهای مفید برای گربه در دوران بارداری و شیردهی حیوان چند برابر می‌شود. در واقع گربه‌ها در دوران بارداری و بعد از آن زایمان و شیردهی به پروتئین و کالری کافی برای رشد بهتر جنین، تامین انرژی مورد نیاز برای زایمان و سپس مراقبت از بچه گربه‌ها نیاز دارند. بنابراین لازم است گربه‌های مادر از غذاهای خشک و مرطوب باکیفیت استفاده کنند تا هم نیاز خود و هم نیاز بچه گربه را تامین کنند.

چه غذایی به بچه گربه بدهیم؟

مهم‌ترین نکته در نگهداری بچه گربه، توجه به خوراک آن است. طبیعتاً بهترین غذا برای او تا قبل از 1 ماهگی، شیر مادر یا شیر خشک مخصوص بچه گربه است. اما بعد از 1 ماهگی می‌توان کم کم بر اساس سن، شرایط سلامتی، نژاد و …، غذای خانگی یا غذاهای خشک و مرطوبی که در بازارهای مختلف محصولات حیوانات خانگی از جمله سلوری عرضه می‌شوند را در رژیم غذایی او گنجاند.

غذای بچه گربه

غذاهای مضر برای گربه

حالا که با غذاهای مفید برای گربه آشنا شدید، باید بدانید که غذاهایی مثل تخم مرغ خام، ماهی خام، گوشت خام، غذای سفره، شکلات، مواد حاوی کافئین، سیر و پیاز، انگور و کشمش، قارچ، غذای سگ، ادویه و نمک، غذاهای چرب، آووکادو، مخمر و خمیر نان و الکل و نوشیدنی‌های الکلی جز غذاهای مضر برای گربه هستند که نه تنها می‌توانند به سلامت حیوان آسیب بزنند، بلکه مصرف برخی از آن‌ها مثل مواد حاوی کافئین می‌توانند موجب مرگ گربه شوند.

سخن آخر

در این مطلب دانستیم که برای افزایش طول عمر و تامین سلامت گربه‌ها باید برای غذای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل شویم و غذاهای مفید برای گربه را از مراکز و پت شاپ‌های معتبر تهیه کنیم. به همین منظور ما به شما خرید از بازار پت شاپ آنلاین سلوری را پیشنهاد می‌کنیم تا هم بتوانید غذایی باکیفیت و ارزان قیمت از بهترین برندها برای پت خود خریداری کنید و هم از دغدغه‌های خرید حضوری خلاص شوید و با چند کلیک ساده سفارش را در اسرع وقت منزل تحویل بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا