غذای گربهمقالات گربه

غذاهای مناسب گربه مادر و شیرده

تغذیه صحیح گربه در دوران بارداری و شیردهی بسیار مهم است. سو تغذیه می‌تواند منجر به کاهش وزن در زمان تولد بچه گربه‌ها شده و سلامت آنها را به خطر اندازد. پس غذای گربه شیرده هم برای خود او و هم بچه گربه‌ها اهمیت زیادی دارد. اولویت‌های تغذیه‌ای شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش انرژی برای رشد بچه گربه‌ها و تولید شیر برای مادر
  • افزایش پروتئین برای رشد بچه گربه‌ها
  • افزایش چربی برای پاسخگویی به تقاضای بالای کالری در بدن مادر
  • افزایش کلسیم و فسفر برای رشد استخوان بچه گربه‌ها و تولید شیر مادر
  • قابلیت هضم بالا برای تامین کالری بیشتر در مقدار کم‌تر غذا

غذا برای گربه مادر

غذای مناسب گربه مادر بسیار مهم است تا انرژی موردنیاز او را تامین کند. شما می‌توانید از غذای خشک گربه، غذای مرطوب گربه و همچنین مکمل‌های غذایی گربه استفاده کنید. گربه‌های باردار نیاز به تغذیه مناسب دارند تا نیازهای غذایی خود و جنین را برطرف کنند. برای تأمین پروتئین‌های مورد نیاز، می‌توانید از غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت مرغ، گوشت گوسفند و ماهی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که گربه شما دسترسی به آب تمیز و فراوان داشته باشد.

برای اینکه بتوانید غذایی مناسب گربه خود تهیه کنید، می‌توانید به “بازار پت شاپ آنلاین سلوری” سر بزنید و از بخش محصولات گربه، غذای مناسب گربه مادر و همچنین غذای گربه شیرده را انتخاب کنید. شما می‌توانید ویژگی‌های محصول موردنظر، کشور تولیدکننده، گروه سنی و حتی نژاد گربه را مشاهده کنید، همچنین می‌توانید محصولات پیشنهادی را ببینید و با اطمینان، به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت و در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

غذای گربه مادر

این غذاها چگونه باید به گربه های باردار یا شیرده داده شوند؟

مقدار پیشنهادی روی بسته‌بندی نوشته شده و بهتر است تا زمانی که بچه‌ها از شیر گرفته شوند به غذای گربه شیرده و مادر توجه شود.

غذا برای گربه شیرده

برای غذای گربه شیرده، می‌توانید از غذاهای خشک و ویژه شیردهی برای گربه استفاده کنید. این غذاها شامل فرمول‌های شیردهی خشک هستند که با توجه به نیازهای تغذیه‌ای گربه مادر و بچه‌ها ترکیب شده‌اند. برای تأمین نیاز غذای گربه شیرده ، انتخاب یک غذای با کیفیت بالا و حاوی پروتئین‌های قوی و اسیدهای چرب اساسی مهم است.

برخی مواد غذایی می‌توانند در تقویت سلامتی گربه مادر شیرده و باردار کمک کنند. مثلاً اسیدهای چرب اساسی موجود در روغن ماهی (مثل امگا-3 و امگا-6) می‌توانند به توسعه عصبی جنین کمک کنند. توجه داشته باشید که برخی از ماهی‌ها می‌توانند حاوی مقادیر قابل توجهی جیوه باشند، بنابراین به میزان مصرف ماهی توجه کنید و مطمئن شوید که ماهی خام به گربه داده نمی‌شود.

گوشت مرغ و گوشت گوسفند (بهتر است پخته باشد) نیز منابع خوبی از پروتئین هستند که می‌توانید به عنوان غذای گربه شیرده استفاده کنید. تخم مرغ هم حاوی پروتئین بالایی بوده و غذای مناسبی است. می‌توانید تخم مرغ را بپزید و به عنوان یک مکمل پروتئینی به غذای گربه مادر اضافه کنید.

بعضی گربه‌ها نیز می‌توانند از مقادیر کمی فرآورده‌های لبنی مانند پنیر یا ماست استفاده کنند. اما باید توجه داشت که برخی گربه‌ها ممکن است به لاکتوز حساسیت داشته باشند که در این صورت باید از لیست غذای گربه شیرده حذف شوند.غذای گربه شیرده

غذای مناسب گربه باردار

آنچه که باید درمورد غذا مناسب گربه شیرده و مادر  بدانید گفته شد. این را نیز بدانید که یک گربه باردار و حتی شیرده ممکن است در کنار این غذاها نیاز به تغذیه مکمل داشته باشد. این مکمل‌ها شامل فرمول‌های شیردهی خاص هستند که به بچه‌ها کمک می‌کنند تا از تغذیه مادر خود بهره‌مندی بیشتری داشته باشند. در صورتی که مطمئن نیستید که گربه شما تمامی نیازهای غذایی را از طریق غذاهای خود تأمین می‌کند، بهتر است با دامپزشک خود در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای گربه در دوره بارداری و حتی بعد از آن مشورت کنید.

شما می‌توانید این مکمل‌های تقویتی را از “بازار آنلاین سلوری” تهیه کنید. تنها کافی‌ست تا با اطلاعات اولیه خود یک حساب کاربری ایجاد کرده و پس از آن با مقایسه برندهای مختلف و مقایسه قیمت‌ها و ویژگی‌های هر محصول خریدی مطمئن و به‌صرفه را تجربه کنید.

مواد غذایی ضروری برای گربه شیرده چیست؟

غذا مناسب گربه شیرده باید حاوی مقادیر مناسبی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، چربی و ویتامین باشد. مواردی که گفته شد در خیلی از غذاهای آماده در پت شاپ‌ها موجود است و شما می‌توانید به راحتی تهیه کنید. اگر محدودیت زمانی دارید و خرید حضوری برایتان سخت است، نگران نباشید،  شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از  “بازار پت شاپ آنلاین سلوری” دیدن کرده و غذای گربه شیرده خود را خریداری کنید. 

غذای گربه شیرده

چرا افزایش انرژی و چربی تا این حد مهم است؟

افزایش انرژی و چربی به این خاطر مهم است، زیرا گربه‌های باردار و شیرده نیازهای انرژی بسیار بالایی دارند. بارداری پرانرژی‌ترین مرحله زندگی یک گربه است. گربه‌های باردار ۲ تا ۶ برابر یک گربه بالغ سالم نیاز به انرژی دارند. پس غذای مناسب گربه مادر حائز اهمیت است.

قابلیت هضم  و اهمیت آن چیست؟

قابلیت هضم میزان جذب غذا توسط بدن گربه است و به این دلیل حائز اهمیت بوده، زیرا نیازهای انرژی یک گربه باردار بسیار بالاست و فضای فیزیکی کمتری در شکم  او وجود دارد. به همین دلیل غذای گربه شیرده باید  قابلیت هضم خوبی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا