غذای گربهمقالات گربه

غذای گربه تازه متولد شده تا چند ماهگی+ معرفی بهترین برندها

یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری بهتر بچه گربه، داشتن اطلاعات کافی درباره تغذیه او در سنین مختلف است. پس برای اینکه این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارید و بهترین غذای بچه گربه را برای پت دلبندتان فراهم کنید، اولاً باید سعی کنید غذای گربه تازه متولد شده تا سنین بالاتر را از مراجع معتبری مانند بازار آنلاین محصولات حیوانات خانگی سلوری تهیه کنید و دوماً توصیه می‌کنیم که این مقاله را که به طور مفصل به بررسی غذا بچه گربه می‌پردازد تا انتها مطالعه کنید.

غذاهای مناسب بچه گربه چیست؟

برای انتخاب درست غذای بچه گربه باید به معیارهایی مانند سن، وزن، نژاد و وضعیت سلامتی او توجه کنید و از ترکیبات مغذی موجود در این غذاها غافل نشوید. در واقع رژیم غذایی بچه گربه باید حاوی حداقل 30 درصد پروتئین باشد، دارای چربی‌های اشباع نشده و سالم باشد و انواع ویتامین‌های A، B، D، E و مواد معدنی مثل کلسیم و آهن را در خودش جای داده باشد.

غذای بچه گربه تازه متولد شده

بهترین غذای بچه گربه تازه متولد شده در وهله اول شیر مادر است؛ چرا که تمام مواد مغذی شامل پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای رشد و تقویت سیستم ایمنی پت دارد و دوماً شیر مادر دارای آنتی بادی‌هایی است که بدن بچه گربه را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند. اما اگر به هر دلیلی شیر مادر در دسترس نبود، باید از شیر خشک مخصوص بچه گربه که همه مواد مغذی مورد نیاز را داشته باشد برای او استفاده کرد.

غذای بچه گربه تازه متولد شده

غذای بچه گربه یک ماهه

بچه گربه‌ها تقریباً از 3 هفتگی می‌توانند علاوه بر شیر از غذای مرطوب و خشکی که مناسب بچه گربه زیر 2 ماه باشد نیز در رژیم غذایی خود استفاده کنند. البته بهتر است با غذاهای مرطوب شروع شود، چون ممکن است که هنوز هضم غذاهای خشک برای آن‌ها راحت نباشد. اما در کل غذای بچه گربه یک ماهه چه از نوع مرطوب و چه از نوع خشک باید دارای حداقل 30 درصد پروتئین و مواد مغذی دیگر مثل تورین، ویتامین D، اسید فولیک و آهن باشد.

غذای بچه گربه دو ماهه

غذا بچه گربه دو ماهه باید مقدار زیادی پروتئین داشته باشد تا به رشد و تقویت عضلات و استخوان‌های حیوان کمک کند. در این سن، پت شما می‌تواند غذای خشک مخصوص بچه گربه را نیز در کنار غذای مرطوب مخصوص خودش استفاده کند.

غذای بچه گربه ۳ تا ۶ ماهه

بچه گربه‌ها در سن 3 تا 6 ماهگی هم با همان غذاهای خشک و تر مخصوص بچه گربه، ولی با تعداد وعده کمتر تغذیه می‌شوند تا از تجمع چربی‌ها و اضافه وزن حیوان جلوگیری شود. به علاوه در این سن حتماً زمانی که از غذای خشک برای تغذیه حیوان استفاده می‌کنید، یک ظرف آب تازه هم در کنار غذای او قرار دهید.

غذای بچه گربه بعد از 6 ماهگی

بچه گربه‌ها از 6 ماهگی به بعد به بلوغ می‌رسند و خوراک آن‌ها در این سن باید برای اساس این‌که قرار است باردار یا عقیم شوند انتخاب شود. اما در کل غذای گربه بالغ برای رشد و سلامت بهتر حیوان، باید دارای حداقل 26 درصد پروتئین باشد که این میزان برای گربه‌های باردار به 30 درصد افزایش پیدا می‌کند. به علاوه گربه‌ها در این سن به حدود 35 درصد کربوهیدرات نیاز دارند که البته اگر گربه عقیم شده باشد یا به دلیل بیماری‌هایی مثل تیروئید چاق باشد باید کربوهیدرات کمتری دریافت کند.

میزان وعده‌های غذایی بچه گربه چقدر است؟

بچه گربه‌ها تا قبل از یک ماهگی هر 1 الی 2 ساعت یک بار گرسنه می‌شوند و باید در دفعات زیاد و حجم کمتر شیر بخورند. اما هر چه جلوتر می‌رویم، یعنی از حدود 1 ماهگی به بعد باید علاوه بر شیر، غذا هم به حیوان داده شود و شیر به تدریج حذف شود.

بنابراین گفته می‌شود که از 3 تا 4 هفتگی وعده غذایی شامل 1 وعده غذا بچه گربه و 4 وعده شیر، از 4 تا 5 هفتگی 2 وعده غذا و 3 وعده شیر، از 5 تا 6 هفتگی 3 وعده غذا و 2 وعده شیر، از 6 تا 7 هفتگی 4 وعده غذا و 1 وعده شیر و نهایتاً از 7 تا 8 هفتگی هر 5 وعده شامل غذای بچه گربه خواهند بود.

از 2 ماهگی به بعد هم گربه به 4 وعده غذا نیاز دارد و این میزان در پایان 3 ماهگی به 3 وعده در روز می‌رسد. از 6 ماهگی به بعد هم که گربه بالغ شده، باید 2 وعده غذا در روز در ساعات مشخص به او داده شود.

آیا غذای نژادهای مختلف گربه با هم متفاوت است؟

قطعاً تفاوت‌های ژنتیکی، ساختار جسمانی، نیازهای تغذیه‌ای، سن و فعالیت‌های روزانه نژادهای مختلف روی غذای بچه گربه‌ها تاثیرگذار است. مثلاً گربه‌هایی با بدن بلند و ظرفیت معده کمتر، مثل نژاد سیامی و بریتیش شورت هیر به غذای کمتر و در مقابل گربه‌هایی با بدن بلند و وزن بیشتر مثل نژاد ساوانا به غذای بیشتری نیاز دارند. ممکن است گربه شما از هر نژادی، به مشکلات گوارشی و کلیوی مبتلا باشد و در نتیجه نیازهای تغذیه خاصی داشته باشد.

همچنین گربه شما به دلایل مشکلات ژنتیکی و تعیین نوع و مقدار اشتباه غذا نیز می‌تواند به مشکلات یبوست یا عدم تحمل لاکتوز در حیوان منجر شود. پس پر واضح است که یکی از المان‌های مهم در تعیین غذای گربه تازه متولد شده تا سنین بالاتر، نژاد آن‌ها است.

غذای بچه گربه

انواع غذای بچه گربه

از آنجا که بچه‌ گربه‌ها در مرحله رشد و تکامل قرار دارند، غذای آن‌ها علاوه بر داشتن ترکیبات غذایی مناسب باید از مراکز معتبری مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری خریداری شود تا از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به علاوه شما به عنوان صاحب حیوان باید انواع غذای توله گربه را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی داده باشید. این غذاها شامل موارد زیر هستند:

غذای خشک برای بچه گربه

غذای خشک بچه گربه شامل دانه‌های خشک و کوچکی است که با توجه به نیاز غذایی حیوان حاوی پروتئین‌های حیوانی مثل مرغ و ماهی و گوشت قرمز، چربی، کربوهیدرات، ویتامین D، مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب اساسی است تا به تقویت سیستم ایمنی، سلامت استخوان‌ها، سلامت دندان‌ها و کاهش تجمع پلاک دندانی این حیوانات کمک کند.

غذای مرطوب برای بچه گربه

غذای مرطوب بچه گربه نیز که دارای کلسیم، ویتامین دی، فسفر و سایر مواد معدنی است، می‌تواند بخش زیادی از نیاز حیوان به آب و پروتئین حیوانی را برای او تامین کند. چون غذای مرطوب گربه، رطوبت بیشتری در مقایسه با غذای خشک گربه دارد، برای گربه‌هایی با اشتهای کم یا مبتلا به بیماری‌های گوارشی انتخاب مناسبی است.غذای مرطوب بچه گربه

غذای خانگی برای بچه گربه

از یک ماهگی به بعد می‌توان از غذای خانگی هم برای تغذیه بچه گربه‌ها استفاده کرد، اما به شرطی که همه مواد مغذی مورد نیاز حیوان بر اساس ویژگی‌هایی مثل سن، نژاد، وزن، فعالیت بدنی و … بچه گربه در این غذا گنجانده شود، چون در غیر این صورت تغذیه او متعادل و استاندارد نیست و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تامین نیازهای پت باشد.

معرفی بهترین برندهای غذای بچه گربه

بسیاری از افراد چه برای تامین غذای بچه گربه خیابانی چه حیوان خانگی خود، ترجیح می‌دهند که از برندهای معتبر خریداری کنند تا سلامت گربه را تضمین کنند. بنابراین لازم است که با بهترین برندهایی که محصولات آن‌ها در سایت سلوری هم با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند آشنا شوید. از جمله این برندهای باکیفیت خارجی و ایرانی می‌توان به رویال کنین، رفلکس، ویسکاس، تریکسی، جوسرا، جیم کت، دریمیز، سانابل، شایر و پرشیا پت اشاره کرد.

مطالعه مقاله بهترین برند غذای گربه در انتخاب غذای گربه بالغ و بچه گربه به شما کمک می کند.

سخن آخر

همانطور که حتماً متوجه شدید مهم‌ترین فاکتور برای سالم ماندن و رشد بهتر بچه گربه، داشتن تغذیه‌ای مناسب است. لذا باید برای انتخاب محل مناسب خرید غذا برای بچه گربه‌ها دقت زیادی به خرج داد. به همین دلیل ما به شما بازار آنلاین سلوری را پیشنهاد می‌کنیم تا همزمان تنوع و کیفیت مناسب و قیمت ارزان غذای توله گربه را با هم داشته باشید. پس همین الان سفارشتان را در بازار پت شاپ اینترنتی سلوری ثبت کنید تا محصول را فوراً به دستتان برسانیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا