غذای سگمقالات سگ

رژیم غذایی سالم و خنک برای سگ در فصل تابستان

توجه به غذای سگ در تابستان یکی از اصلی‌ترین نیازهای این حیوان است؛ چرا که هر چه دمای هوا بالاتر می‌رود، فعالیت حیوان نیز کمتر می‌شود و باید نوع تغذیه او تغییر کند و به سمت خوراکی‌های خنک‌تر برود. در واقع در صورت عدم رعایت تغذیه حیوان در ماه‌های گرم سال، بروز مواردی از قبیل مشکلات گوارشی یا گرمازدگی سگ اصلاً دور از ذهن نیست.

پس اگر نمی‌خواهید سگ شما به چنین مشکلاتی دچار شود، اولاً نسبت به غذای سگ در فصل تابستان حساس باشید و خوراک او را از مراکز معتبری مثل بازار اینترنتی پت شاپ سلوری تهیه کنید و دوماً این مقاله را با دقت بخوانید تا از زیر و بم غذای سگ در تابستان سر در بیاورید.

غذای مناسب سگ در فصل تابستان

پروتئین برای غذای سگ در تابستان

غذای سگ در تابستان نیز باید دارای پروتئین کافی باشد تا بتواند نیاز حیوان به این عنصر غذایی اساسی و مفید را تامین کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در تغذیه سگ در تابستان از منابع پروتئینی خنک مثل انواع گوشت اردک، خرگوش، بوقلمون و ماهی و پروتئین‌های خنثی مانند تخم مرغ، لوبیا سبز، هویج، پنیر و .. استفاده شود.

حالا چرا تاکید داریم غذای سگ در تابستان باید دارای میزان پروتئین زیادی باشد؟ در ادامه دلایل این موضوع را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید بهترین غذا برای سگ در تابستان از مراجع معتبری مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری اقدام کنید.

  1. استفاده از پروتئین در غذای سگ در تابستان به بازسازی و تقویت عضلات حیوان کمک می‌کند.
  2. وجود پروتئین در رژیم غذایی سگ در فصل گرما می‌تواند سطح انرژی مورد نیاز او را تامین کند.
  3. وجود پروتئین در تغذیه سگ در فصل تابستان می‌تواند به سلامت پوست، مو و سایر بافت‌های بدن سگ کمک کند و او را در برابر عوامل محیطی مثل حرارت، نور خورشید و رطوبت مقاوم کند.
  4. سگ‌ها در تابستان بیشتر در معرض انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها قرار می‌گیرد. لذا وجود پروتئین در تغذیه آن‌ها می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی آن‌ها کمک کند تا در برابر این بیماری‌ها مقاوم‌تر شوند.
  5. پروتئین موجود در غذای سگ می‌تواند به تامین هورمون‌ها و آنزیم‌های مورد نیاز برای فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن حیوان نیز کمک کند.

بنابراین برای اینکه بتوانید پروتئین مورد نیاز سگ در فصل گرما را تامین کنید، بهتر است که از یک دامپزشک متخصص کمک بگیرید تا رژیم غذایی مناسب سگ شما در تابستان را برای او تنظیم کند.

کربوهیدرات‌ها برای غذای سگ در تابستان

کربوهیدرات‌ها را می‌توان یکی از منابع اصلی انرژی برای بدن سگ‌ها دانست که به خصوص در تابستان و در مناطق گرم و خشک می‌توانند انرژی مورد نیاز حیوان برای انجام فعالیت‌های روزمره و تحمل گرما را تامین کنند.

از جمله منابع کربوهیدراتی که می‌توان از آن‌ها در رژیم غذایی سگ در این فصل استفاده کرد، باید به سبزیجاتی مثل کدو، بامیه و خیار، میوه‌هایی مثل سیب، پرتقال، توت فرنگی و غلاتی مثل برنج، گندم و جو اشاره کرد. از جمله فواید کربوهیدرات در غذای سگ در تابستان نیز باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. تامین انرژی مورد نیاز پت
  2. کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد روده‌ها
  3. کمک به سلامتی و شادابی پوست، مو و ناخن سگ‌ها در فصل تابستان
  4. کمک به کاهش میزان کلسترول خون و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی در حیوان
  5. کمک به حفظ وزن سالم سگ و جلوگیری از گسترش چربی غیر ضروری در بدن این حیوان خانگی
  6. کمک به سلامت سیستم عصبی و بهبود عملکرد عضلات سگ

پس برای اینکه بتوانید کربوهیدرات بدن حیوان در این فصل را تامین کنید، اولاً بهتر است که از دامپزشک کمک بگیرید و دوماً غذای سگ را از مراجع معتبری همچون بازار آنلاین سلوری تهیه کنید.

انتخاب غذای مناسب سگ در تابستان

بهترین میوه‌ها برای غذای سگ در تابستان

از آنجا که میوه‌ها منبع خوبی برای تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند و می‌توانند به حفظ سلامت دستگاه گوارش، کاهش ابتلا به به بیماری‌های قلبی، حفظ سلامت پوست و مو و تامین آب مورد نیاز بدن کمک کنند، لازم است که حتماً در برنامه غذای سگ در تابستان گنجانده شوند.

پس شما باید علاوه بر خرید غذای مناسب سگ در تابستان از پت شاپ‌های معتبر بازار آنلاین محصولات حیوانات خانگی سلوری، حتماً با میوه‌هایی که برای این فصل مناسب هستند آشنا شوید تا بتوانید آن‌ها را هم در رژیم غذایی این حیوان خانگی قرار دهید. این میوه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. سیب که حاوی فیبر، ویتامین c و آنتی اکسیدان‌های قوی است و برای عملکرد بهتر سیستم گوارشی و سلامت بیشتر سیستم ایمنی ضروری است.
  2. توت فرنگی، توت سیاه، قرمز و آبی که به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر به بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی، سلامت پوست و مو، سیستم ایمنی و گوارش سگ کمک می‌کنند.
  3. هندوانه که سرشار از آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، می‌تواند به کاهش دمای بدن سگ در تابستان، حفظ سلامت اعصاب، عضلات و کلیه‌های او کمک کند.
  4. آناناس به دلیل داشتن ویتامین c، آنزیم‌های گوارشی و فیبر می‌تواند به حفظ سلامت دستگاه گوارش و بهبود سیستم ایمنی سگ کمک کند.
  5. پرتقال که دارای ویتامین‌ c و آنتی اکسیدان‌های قوی است، برای تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از بیماری قلبی و حفظ سلامت پوست و موی سگ کاربرد دارد.
  6. خرما انرژی بالایی دارد و به سگ کمک می‌کند تا دمای بدن او بیش از حد افزایش پیدا نکند. همچنین فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی این میوه در بهبود عملکرد سیستم گوارشی سگ موثر است.

میوه سگ در تابستان

بهترین سبزیجات برای غذای سگ در تابستان

گنجاندن سبزیجات در غذای سگ در تابستان که حاوی آب، ویتامین، مواد مغذی و فیبر است، هم به حیوان کمک می‌کند که مقاومت بیشتری در برابر گرما داشته باشد و هم باعث می‌شود که سلامت پوست و سیستم گوارش حیوان تضمین شود. از این رو لازم است که علاوه بر خرید غذای سگ از محلی مطمئن مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری، با بهترین سبزیجات برای سگ در فصل تابستان نیز آشنا شوید.

سبزیجاتی از قبیل خیار، کدو، کلم، گوجه فرنگی، اسفناج و کاهو که حاوی آب زیاد و عناصر مفیدی مثل ویتامین‌های A، C و K، فیبر و آنتی اکسیدان‌های قوی هستند، می‌توانند به تامین آب بدن سگ در تابستان و حفط سلامت سیستم ایمنی، گوارش و پوست و چشم سگ کمک کنند.

سبزیجات مناسب سگ در تابستان

غذای خشک یا مرطوب؟ کدام غذا برای سگ‌ها در فصل تابستان مناسب است؟

واقعیت این است که در فصل تابستان می‌توان از هر دو نوع غذای خشک و مرطوب سگ که در بازارهای وسایل و خوراکی‌های حیوانات خانگی از جمله سایت سلوری فروخته می‌شوند استفاده کرد، اما چون غذای خشک، رطوبت و حجم کمتری دارد، پس می‌توان آن را یک انتخاب مناسب برای غذای سگ در تابستان دانست. در واقع مصرف غذای خشک می‌تواند مانع از افزایش رطوبت بدن حیوان در تابستان شود.

به علاوه با توجه به گرمای هوا بهتر است از غذایی استفاده شود که ماندگاری و طول عمر بیشتری دارد و این دقیقا همان ویژگی غذای خشک سگ است. با این حال برای اینکه تصمیم بهتری بگیرید، بهتر است که درباره بهترین غذا برای سگ در تابستان با دامپزشک مشورت کنید و نیاز پت و شرایط آب و هوایی منطقه را نیز درنظر بگیرید.

معرفی چند غذای خنک برای سگ در فصل تابستان

سگ‌ها هم مثل انسان‌ها نیاز دارند تا در فصل تابستان از مواد غذایی خنک و سبک استفاده کنند تا گرما آن‌ها را کمتر آزار دهد و دچار گرمازدگی نشوند. در واقع غذاهای خنک سگ در فصل تابستان باید حاوی آب زیاد و خوشمزه و لذیذ باشند و در عین حال بتوانند مواد مغذی مورد نیاز تغذیه سگ در فصل تابستان را نیز تامین کنند. از جمله این خوراکی‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سبزیجاتی مثل خیار، هویج، کدو سبز، اسفناج، کلم بروکلی، کرفس، کاهو، شلغم و لوبیا سبز
  2. میوه‌ها و آب میوه‌هایی مثل هندوانه، توت فرنگی، موز، خربزه، انبه، سیب و گلابی
  3. گوشت‌هایی مثل گوشت بوقلمون، اردک، خرگوش، خوک و گوشت ماهی‌هایی مثل قزل آلا، تون و ساردین
  4. تخم مرغ و لبنیاتی مانند ماست و پنیر
  5. سوپ خنک مثل سوپ خیار، سوپ گوشت و سبزیجات و سوپ گوشت و حبوبات
  6. گیاهانی از قبیل نعناع و جوانه یونجه
  7. غلاتی مثل گندم، جو و ارزن
  8. و مواد غذایی مفید دیگری مثل کنجد و قارچ

جهت مشاهده انواع غذای مرطوب سگ از بازار آنلاین سلوری کلیک کنید.


سخن آخر

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را با بهترین غذای سگ در تابستان آشنا کنیم تا دیگر کمتر با مشکلاتی از قبیل گرمازدگی حیوان در فصل تابستان مواجه شوید. اما در آخر پیشنهاد جذابی برای خرید انواع غذای مناسب سگ در تابستان برای شما داریم!

شما با سر زدن به بازار پت شاپ آنلاین سلوری، نه تنها با تنوع بی‌نظیری از باکیفیت‌ترین غذاهای مخصوص سگ خود روبرو می‌شوید، بلکه می‌توانید قیمت این محصولات در پت شاپ‌های معتبر کشور را با هم مقایسه کنید، با فروشنده‌های پت شاپ مشورت کنید و در نهایت بر اساس نیاز سگتان، غذای سگ در تابستان را انتخاب و با چند کلیک ساده خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید تا حیوان خانگی شما از خوردن غذایی لذیذ و خنک در ماه‌های گرم سال لذت ببرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا