غذای سگمقالات سگ

بهترین غذای توله سگ از بدو تولد تا چند ماهگی

اگر شما هم یک یا چند توله سگ داشته باشید، حتماً می‌دانید که داشتن اطلاعات درباره غذای این حیوان اهمیت زیادی دارد به حدی که حتی یک انتخاب اشتباه می‌تواند سلامت حیوان را از این رو به آن رو کند و گاهی موجب مرگ پت ‌شود. بنابراین بدیهی است که اگر می‌خواهید توله سگ شما روند رشد خود را به خوبی طی کند، لازم است که در انتخاب غذای او حساس باشید و بدانید که در هر دوره‌ای به چه موادی نیاز دارد تا بتوانید بهترین غذای توله سگ را برای پت دلبندتان از مراجع مطمئن مثل بازار آنلاین سلوری تهیه کنید.

از این رو ما دست به کار شدیم و در این مطلب هر آنچه باید درباره رژیم غذایی مناسب برای توله سگ‌ها از یک ماهگی تا یک سالگی بدانید را در اختیارتان قرار داده‌ایم. پس به شما قول می‌دهیم که با مطالعه این مطلب کاربردی دست پر از آن خارج می‌شوید و بعد از آن به خوبی می‌توانید از پس تامین سلامت توله سگ خود بربیایید.

غذاهای مفید برای توله سگ چیست؟

طبیعتاً در انتخاب درست غذای توله سگ باید به نژاد، سن، وزن، میزان فعالیت، وضعیت سلامتی و نیازهای خاص حیوان توجه کرد و به همین دلیل توصیه می‌شود که علاوه بر کمک گرفتن از یک دامپزشک برای تدوین رژیم غذایی توله سگ، خرید مواد غذایی مورد نیاز او از مراجع معتبری مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری انجام شود.

در کل تغذیه توله سگ باید حاوی منابع پروتئینی مثل گوشت قرمز و ماهی و پروتئین‌های گیاهی مثل نخود، لوبیا و عدس، دارای منابع چربی مثل روغن ماهی و روغن کنجد، کربوهیدرات‌هایی مثل برنج، ذرت و سیب زمینی، ویتامین‌های A، D، C، E و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن باشد تا به خوبی رشد کند و سلامت بدنش تضمین شود. همچنین فراموش نکنید که توله سگ‌ها باید بین 3 تا 5 وعده در روز غذا بخورند. در ادامه غذای توله سگ یک ماهه تا یک ساله را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

غذاهای مفید برای توله سگ ها

غذای توله سگ یک ماهه

باید بدانید که بهترین غذا برای سگ تازه متولد شده تا یک ماهگی که به 4 تا 6 وعده غذا نیاز دارد، شیر مادر است که می‌تواند او را در برابر بسیاری از بیماری‌ها واکسینه کند و دقیقاً به همین علت است که بهتر است توله‌های زیر 2 ماه از مادرشان جدا نشوند. با این حال اگر به شیر مادر دسترسی ندارید، می‌توانید از شیر خشک هم به عنوان غذای توله سگ استفاده کنید.

منتها دقت کنید که دمای شیر خشکی که به توله سگ می‌دهید باید بین 38 تا 40 درجه باشد و خیلی داغ نباشد. همچنین گفته می‌شود که غذای سگ تازه به دنیا آمده باید در هر وعده حاوی 40 تا 80 میلی لیتر شیر باشد تا به خوبی از پس تامین نیاز غذایی این حیوان بربیاید. همچنین شما می‌توانید برای توله سگ در این سن از غذای خشک رقیق شده با آب مرغ یا گوشت قرمز که بدون ادویه و کاملاً نرم باشد نیز استفاده کنید.

غذای توله سگ دو ماهه

غذای توله سگ دو ماهه باید 4 وعده در روز و هر 3 الی 4 ساعت یکبار به او داده شود. تغذیه توله سگ در این سن باید میزان شیر کمتری داشته باشد و در عوض برای او از غذاهای تر و خشک استفاده شود.

در واقع غذای توله سگ 40 روزه به بعد باید بیشتر دارای منابع پروتئینی مثل گوشت سفید و قرمز، منابع چربی مثل روغن ماهی و روغن زیتون، کربوهیدرات شامل برنج و سبوس برنج، ویتامین‌های A، B، C، D و E و مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر و روی باشد تا نیاز غذایی حیوان به بهترین شکل ممکن برطرف شود. البته فراموش نکنید که بهترین حالت این است که در این سن ابتدا با غذای تر شروع شود و بعد به سمت غذای خشک پیش برود.

غذای توله سگ

غذای توله سگ سه ماهه

از آنجا که توله سگ در این سن به سرعت در حال رشد است، پس غذای او از اهمیت زیادی برخوردار است. در این سن هم غذای توله سگ باید شامل 3 وعده غذایی از دسته غذاهای خشک و تر مخصوص توله سگ باشد که بتواند منابع پروتئینی، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدنش را تامین کند و به رشد حیوان، حفظ سلامت دهان و دندان او، سلامت دستگاه گوارش و مقاومت حیوان در برابر بیماری‌ها کمک کند.

غذای توله سگ چهار ماهه

غذای توله سگ چهار ماهه باید از ارزش غذایی کافی برخوردار باشد تا بتواند به رشد صحیح حیوان کمک کند. به عبارت دیگر بهترین گزینه، غذای خشک است که دارای پروتئین حیوانی، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی باشد. به علاوه وجود پروتئین و موادی مثل کلسیم، فسفر و ویتامین D هم در تغذیه توله سگ الزامی است زیرا به رشد عضلات و بافت‌های حیوان و همچنین تقویت استخوان‌ها و دندان‌های او کمک می‌کنند.

غذای توله سگ پنج ماهه

غذای سگ پنج ماهه نیز باید دارای انواع پروتئین حیوانی، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و کلسیم باشد. به همین دلیل گفته می‌شود که غذای خشک، بهترین انتخاب است. همچنین در این سن باید غذای توله سگ همراه با آب زیادی باشد. به علاوه لازم است بدانید که در این سن می‌توان از غذای بزرگسالان هم برای حیوان استفاده کرد، به شرطی که چربی و نمک آن کم باشد. ‌

تغذیه توله سگ از 6 ماهگی تا یک سالگی

عمدتاً سگ در این بازه سنی باید 2 وعده در روز غذا بخورد. در این سن می‌توانید یا از غذای خانگی شامل گوشت، برنج، نان، حبوبات، هویج پخته شده، سبزیجات، سیب زمینی پوره و … در رژیم غذایی پت استفاده کنید یا غذاهای خشک و کنسروی را از مراکز معتبری مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری تهیه کنید. در کل عمدتاً سگ‌ها در یک سالگی به بلوغ می‌رسند و به همین دلیل غذای سگ یک ساله با غذای بزرگسالان یکی خواهد بود.

غذای توله سگ در سنین مختلف

غذاهای مضر برای توله سگ

بسیاری از غذاهایی که مورد علاقه ما انسان‌ها هستند برای سگ‌ها به خصوص توله سگ‌ها مضر هستند و می‌توانند سلامتی آن‌ها را به خطر بیندازند. به همین دلیل لازم است که تغذیه توله سگ شما فاقد غذاهای ممنوعه زیر باشد تا خطری او را تهدید نکند. این غذاها شامل موارد زیر هستند:

  • چای، قهوه و هر ماده غذایی حاوی کافئین
  • شکلات
  • محصولات حاوی زایلیتول مثل آدامس و آبنبات
  • انگور و کشمش
  • آووکادو
  • پیاز و سیر
  • الکل و نوشیدنی‌های الکلی
  • غذاهای شور و چرب
  • گوشت خام و تخم مرغ خام
  • جگر
  • پنیر
  • پوست مرغ
  • غذاهای حاوی قند
  • غذاهای انسانی

همه این موارد را می‌توان از غذاهای مضر برای سگ دانست؛ چرا که می‌توانند باعث بروز بی حالی، افزایش وزن، اسهال، استفراغ، مشکلات گوارشی، آلرژی، بیماری‌های کلیوی و حتی مرگ پت شوند. لذا بهتر است که غذای توله سگ از فروشگاه‌های معتبر محصولات حیوانات خانگی مثل بازار اینترنتی سلوری خریداری شود تا دیگر نگرانی از بابت کیفیت و سلامت آن وجود نداشته باشد.

میزان وعده‌های غذایی توله سگ چقدر است؟

این که میزان و تعداد وعده‌های غذای توله سگ چقدر باشد، به عواملی مثل سن، نژاد، جثه، وزن، فعالیت فیزیکی و نوع غذایی که قرار است به او داده شود بستگی دارد. معمولاً غذای توله سگ‌ها باید انرژی و کالری بیشتری داشته باشد. ولی برای اینکه بتوانید غذایی که از پت شاپ‌های مختلف مثل بازار آنلاین سلوری تهیه کرده‌اید را به صورت اصولی به سگ‌ها بدهید، بهتر است که از یک دامپزشک متخصص کمک بگیرید.

به علاوه شما می‌توانید از جدول روی بسته‌بندی غذاهای تجاری که اندازه غذای توله سگ را بر اساس وزن و میزان فعالیت آن مشخص کرده نیز استفاده کنید. اما در کل توصیه می‌شود که غذای سگ 50 روزه تا 12 هفتگی آن شامل 4 وعده غذای خشک همراه با آب و همچنین غذاهای تر در طول روز باشد. از 12 هفته به بعد به تدریج باید تعداد وعده‌های غذایی کاهش پیدا کند و به 3 وعده در روز برسد.

نهایتاً غذای سگ 6 ماهه تا 1 ساله نیز باید به 2 وعده در روز کاهش پیدا کند. یادتان باشد که بین وعده‌های غذایی سگ باید فاصله زمانی وجود داشته باشد؛ چرا که در غیر این صورت گوارش حیوان به مشکل می‌خورد.

غذای توله سگ نژادهای مخلف

آیا غذای نژادهای مختلف توله سگ با هم متفاوت است؟

همانطور که گفتیم یکی از مواردی که در انتخاب و خرید غذای سگ یک هفته‌ای تا سنین بزرگ‌تر از فروشگاه‌های مختلف مثل بازار آنلاین محصولات حیوانات خانگی سلوری تاثیرگذار است، نژاد حیوان است. حالا از آنجا که نژادهای توله سگ به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند، در این قسمت به بررسی غذای نژادهای مختلف خواهیم پرداخت تا شما صاحبین این حیوان خانگی بتوانید بهترین خوراک را برای توله سگ خود در نظر بگیرید.

غذای توله سگ‌های نژاد کوچک

نژادهای کوچک سگ مثل نژاد پاگ، پامرانین، شیواوا و شیتزو به رژیم غذایی مختص خود نیاز دارند. در واقع سوخت و ساز و متابولیسم سریع‌تر این نژاد، نیاز آن‌ها را به غذاهای پر انرژی‌تر چند برابر می‌کند. یا مثلاً غذای خشک این نژادهای کوچک باید دانه‌های ریزی داشته باشد تا اولاً به فک و آرواره کوچکشان آسیبی وارد نشود و دوماً به راحتی از پس جویدن این غذاها بربیایند.

به علاوه تغذیه توله‌ی این نژادهای کوچک باید دارای حداقل 25 تا 30 درصد پروتئین، حداکثر 20 درصد چربی سالم، منابع کربوهیدرات باکیفیت، ویتامین‌ها و مواد معدنی و سایر مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و فیبر باشد تا رشد عضلات و استخوان‌ها به بهترین شکل ممکن پیش برود و سلامت کلی بدن توله سگ حفظ شود.

غذای توله سگ‌های نژاد بزرگ

اصولاً روند رشد نژادهایی مثل ژرمن شپرد، روتوایلر، دوبرمن، گریت دین که جز نژادهای بزرگ به حساب می‌آیند، باید آهسته و مستمر باشد تا از بروز مشکلاتی مثل بیماری‌های اسکلتی و مفصلی مثل هیپ دیسپلازی در آن‌ها پیشگیری شود. به همین دلیل غذای آن‌ها باید طوری باشد که سرعت رشد حیوان را کمتر کند و کلسیم و فسفر کمتری در مقایسه با سایر غذاهای توله سگ داشته باشد تا سگ به خصوص در سنین بالا با مشکلات مفصلی و استخوانی روبرو نشود.

فراموش نکنید غذای این توله سگ‌ها باید فیبر بیشتر و در عین حال کالری کمتری داشته باشد. همچنین غذای توله سگ نژاد بزرگ برای ساختار بهتر استخوان‌ها و عضلات، تامین انرژی و سلامت پوست و مو باید حداقل 23 تا 25 درصد پروتئین و حداکثر 12 تا 15 درصد چربی داشته باشد.

انواع غذا برای توله سگ

زمانی که قصد دارید غذای مناسب برای توله سگ خودتان را انتخاب کنید بیش از هر چیزی مهم است که به ترکیبات آن ماده غذایی، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن خوراک و نیازهای حیوان دقت کنید چون به عنوان مثال غذای توله سگ 10 روزه نمی‌تواند با غذای سگ 45 روزه یکی باشد. بنابراین باید انواع غذا برای توله سگ را بشناسید تا بتوانید بهترین غذا را از فروشگاه‌های مطمئنی مثل بازار پت شاپ آنلاین سلوری برای پت خریداری کنید.

 غذای خشک برای توله سگ

یکی از محبوب‌ترین انواع غذا در بین توله سگ‌ها، غذای خشک است که دارای پروتئین‌های حیوانی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به دلیل وجود همین ترکیبات، دیگر حیوان نیازی به مکمل‌های غذایی و مولتی‌ویتامین‌ها ندارد.

به علاوه جویدن غذای خشک که قیمت مناسبی دارد و فاسد هم نمی‌شود، می‌تواند به سلامت دهان و دندان توله سگ کمک کند و از جرم گرفتن آن‌ها جلوگیری کند. البته فراموش نکنید مصرف زیاد و دائمی این خوراک می‌تواند بدن حیوان را با کمبود آب روبرو کند و در نتیجه چون توله سگ‌ها علاقه چندانی به نوشیدن آب زیاد ندارند، ممکن است دچار یبوست شوند.

غذای مرطوب برای توله سگ

غذاهای مرطوب یا کنسروی توله سگ مواد مغذی زیاد و طعم لذیذی دارند که به طعم گوشت نزدیک است. به علاوه این غذاها به دلیل رطوبت و آبی که در بافت آن‌ها وجود دارد، می‌توانند به خوبی از پس تامین رطوبت مورد نیاز بدن توله سگ بربیایند. اما غذاهای مرطوب گران‌تر از غذاهای خشک هستند و به دلیل رطوبتی که دارند، خیلی زود فاسد می‌شوند.

بنابراین هم برای اینکه تغذیه توله سگ متنوع‌تر باشد و هم بتواند همه مواد مغذی و همچنین آب مورد نیاز بدنش را تا حد زیادی تامین کند، بهتر است که غذای او ترکیبی از دو غذای خشک و مرطوب باشد.

غذای خانگی برای توله سگ

اصولاً دلایلی مثل گران شدن قیمت ارز، ممنوعیت واردات برخی از غذاهای خارجی سگ و … باعث شده‌اند که برخی از صاحبین این حیوان خانگی به استفاده از غذاهای خانگی روی بیاورند. البته شکی در این نیست که غذاهای خانگی به صرفه‌تر، تازه‌تر و گاهی هم خوشمزه‌تر از غذاهای تجاری هستند، اما نباید فراموش کرد که اگر ترکیبات به کار رفته در این غذاها متناسب و بالانس شده نباشد، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز غذایی توله سگ باشد و می‌تواند به سلامت او صدمه بزند.

پس اگر قصد دارید که از غذاهای خانگی برای توله سگ خود استفاده کنید، چاره کار این است که برای دریافت یک رژیم غذایی معتبر به همراه ترکیبات لازم برای تهیه انواع غذای خانگی توله سگ به دامپزشک مراجعه کنید و از او کمک بگیرید تا بتوانید رژیم غذایی مناسب را با رعایت کلیه نکات بهداشتی تهیه کنید.

بهترین برندهای غذای توله سگ

از آنجا که معمولاً برندهای معتبر و معروف غذای سگ تازه متولد شده تا سگ‌های بالغ از مواد اولیه باکیفیت‌تری استفاده می‌کنند، ترکیب مواد غذایی را متناسب با نیاز غذایی حیوان در نظر می‌گیرند و بهداشت را بهتر رعایت می‌کنند، بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی ترجیح می‌دهند که برای تامین غذای توله سگ خود به سراغ بهترین برندها بروند و از این طریق به سلامت و رشد کامل پت خود کمک کنند.

به همین دلیل لازم است بدانید که برندهایی مثل رویال کنین، رفلکس، تریکسی، تیدبیت، شایر، وارف، روپل و وودو جز بهترین برندهای خارجی و ایرانی غذای توله سگ هستند که انواع و اقسام محصولات آن‌ها در بازار اینترنتی محصولات حیوانات خانگی سلوری در دسترس شما قرار گرفته تا با خیال راحت از آن‌ها خریداری کنید.

بهترین برند غذای توله سگ


جهت مشاهده انواع غذای خشک سگ از بازار آنلاین سلوری کلیک کنید.


سخن آخر

حالا که متوجه شدید توجه به رژیم غذایی توله سگ‌ها تاثیر به سزایی روی سلامت آن‌ها دارد، وقت آن رسیده که به شما مرجع معتبری را برای خرید غذای این حیوانات معرفی کنیم و آن جایی نیست جز بازار پت شاپ آنلاین سلوری!

این بازار با گرد هم آوردن بهترین پت شاپ‌ها، تنوع بی‌نظیری از انواع خوراکی‌های لازم برای پت شما را در دسترستان قرار داده تا نه تنها مجبور نباشید برای خرید غذای سگ تازه به دنیا آمده تا سگ بالغ در فروشگاه‌های مختلف سرگردان شوید، بلکه بتوانید به صورت اینترنتی و با چند کلیک ساده بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها را با قیمت ارزان خریداری کنید. پس معطل چه هستید؟ همین الان سفارشتان را در سایت سلوری نهایی کنید تا آن را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید و سلامت پت خود را تضمین کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا